tisdag 11 mars 2014

Därför folkpartiet!

Jag är Folkpartist främst därför att Sigge Synnergård, gruppledare i Folkpartiet Hallstahammar inte gav upp på mig och min man inför valet 2006. Jag hade engagerat mig i de stora barngrupperna på förskolan i Strömsholm och skrivit brev till politiker, ordnat möten och argumenterat med tjänstemän. En rektor sa till mig att "OM ni vill påverka - bli politiker" och jag tänkte lite att - banne mig - det ska jag nog göra. Sigge ringde i alla fall och frågade, ringde igen och ringde igen och ville att vi skulle engagera oss. Min man svarade att -"Klart jag kan vara med men jag tror min fru skulle passa ännu bättre" och på den vägen är det.

Jag kan lova att jag plöjde partiprogram efter partiprogram för att vara riktigt säker på att just Folkpartiet skulle vara partiet för mig (typiskt folkpartistiskt agerande vet jag nu idag). Sen var det provval och jag hamnade sist, jag gick jag på ett möte - flyttades upp till plats 5, gick på ett möte till och blev satt som nummer två på listan inför valet 2006.

Idag är jag otroligt tacksam för detta och för att medlemmarna i Hallstahammar trodde på mig och släppte fram mig trots att jag var ett oprövat kort.

Om jag idag får frågan "Varför ska man rösta på Folkpartiet" så vet jag långt mycket mer än i valet 2006.
Jag vet att Folkpartiet är partiet du ska rösta på om du vill att framtiden ska börja i klassrummet. Om du vill att skolan ska fokusera på kunskap och om du vill ha ett samhälle som tror att människor själva vill välja hur de ska leva sitt liv men där det finns ett socialt skyddsnät som fångar upp de som faller.

Därför röstar jag på Folkpartiet! Därför kandiderar jag till riksdag och kommun inför valet 2014

Idag är stolt Folkpartist inte minst efter helgens Liberala riksmöte där jag hade förmånen att lyssna till våra fantastiska ministrar Jan, Maria, Birgitta och Erik som alla ger argument, kunskap och inspiration till att fortsätta kämpa för det vi tror på - ett liberalt samhälle som genom människors idéer, företagsamhet och ansvar för varandra som samhällen utvecklas och blomstrar.
.
Läs mer om vad Folkpartiet i Hallstahammar vill på www.folkpartiet.se/hallstahammar

#därförfolkpartiet
Rasmus - därför folkpartiet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...