tisdag 25 mars 2014

Det behövs fler politiker som säger vad de tycker - inte färre!

(S)å länge man tycker som S i Hallstahammar är allt frid och fröjd men så  fort man tycker något annat då är man en bråkstake. Så tolkar jag Socialdemokraternas insändare i fredagens VLT "Folkpartiet sluta slå mot allt och alla". 

När jag läser artikeln funderar jag  på två saker.
1) Är jag en bråkstake som slår mot allt och alla?
2) Får man inte tycka olika än Socialdemokraterna i Hallstahammar?

På den första frågan så kan jag bara ge min version. Den andra får ni själva fundera på och bilda er egen uppfattning om.

Jag är tydlig med vad jag tycker, jag tror nämligen på att det är viktigt att som politiker se problem som finns i samhället och komma med konstruktiva förslag på lösningar.  Men att göra det som oppositionspolitiker i Hallstahammar är helt tydligt inte populärt - i alla fall inte om man inte tycker som S.


Jag har full förståelse för att Socialdemokraterna tycker att det är obekvämt med oppositionspolitiker som är aktiva och driver sina åsikter. Jag  har full förståelse för det men  jag kan  lova Socialdemokraterna i Hallstahammar att jag aldrig kommer att sluta säga vad jag tycker inom politiken bara för att någon, tycker det är obekvämt eller har en annan åsikt. Jag kommer fortsätta driva de frågor jag tror på och vill förändra.

Jag är övertygad om att det som behövs är fler politiker som säger vad de tycker, tar ansvar och får saker att hända - inte färre.
Jag blev inte politiker för att sitta på avbytarbänken eller i Socialdemokraternas knä.
Jag gick in i politiken för att jag vill förbättra Hallstahammar.

Jag vet att jag kan få saker att hända och jag menar allvar med att jag vill ha en skola i toppklass.
Den 14 september är det val. Då får väljarna i Hallstahammar rösta på den de tror bäst kan leda skolutvecklingen i Hallstahammar. Jag är redo och lovar att genomföra det jag tror på och det Folkpartiet står för, en skola med kunskap i fokus där klassresan börjar i klassrummet.

Idag svarar jag på Socialdemokraternas kritik i fredagens VLT. Läs gärna debattartikeln. 

Läs mer om Folkpartiet Hallstahammar på www.folkpartet.se/hallstahammar
och PS: Vi vill INTE lägga ner Tunboskolan - vi vill satsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...